Alla inlägg under februari 2013

Av Malin Zand - 27 februari 2013 13:19

En liten filmsnutt på Julia nio månader.


 

Av Malin Zand - 26 februari 2013 12:59

Igår när vi var på väg hem till Tilde, sa Freja några roliga kommentarer. Vi har inte varit där sedan Julia var nyfödd, så Freja var nyfiken på hur Tildes hus såg ut. Jag berättade att vi skulle följa den här gångvägen, dom vi gick på, genom skogen och en bit till så skulle vi vara framme sedan. "Jasså! Då så!" var hennes kommentar till det. Strax efteråt kommer vi till en liten vägkorsning och jag säger att där framme ska vi svänga höger. " Jasså minsann" säger hon då.
Alltså jag blir så full i skratt åt hennes kommentarer. Gullunge!!!!

Av Malin Zand - 25 februari 2013 07:52

Igår shoppade jag lite kläder. Jag var på ett hemmaparty och det var "Me and I" kläder som gällde. Så mycket fint och det var svårt att sluta handla. Julia, Freja och jag ska få lite uppdateringar i garderoben. Längtar till det kommer.
Idag ska vi umgås med Annika, Tilde och Hampus. Vi är hos dem på förmiddagen och leker hos oss på eftermiddagen. Det blir roligt!! Nu ska vi fixa det sista innan vi går iväg.

Av Malin Zand - 23 februari 2013 19:44

Idag har vi bara haft en lugn och skön mysdag utan måsten. Härligt!! Julia hostar fortfarande en del på natten och sover sisådär... Hoppas att den kommer att försvinna snart, för hennes och för min skull. Behöver lite mer sömn nu...Men det är konstigt att man klarar sig rätt bra ganska länge utan allt för mycket sömn. Nu ligger jag och slappar i soffan och väntar på att Melodifestivalen skall börja. Blir lite glass till det.

Av Malin Zand - 23 februari 2013 06:23

Igår var jag med Freja och Julia på leklandet Kaatach här i Tyresö. Med oss hade vi också Annika, Tilde och Hampus. Från min förra och nuvarande mammagrupp. Tjejerna är jämngamla och Julia och Hampus likaså. Det var verkligen en kanondag. Allt flöt på och de hade riktigt kul och tänk er, inget gnäll på grund av hunger eller trötthet. Vi tajmade lunch och vila perfekt för alla fyra. Ibland händer det!!!
Här kommer några bilder. Den häftigaste är från den snabba rutchkanan där Freja flyger ut från den och hamnar flera meter fram. Det var en favorit.

Av Malin Zand - 23 februari 2013 06:23

Igår var jag med Freja och Julia på leklandet Kaatach här i Tyresö. Med oss hade vi också Annika, Tilde och Hampus. Från min förra och nuvarande mammagrupp. Tjejerna är jämngamla och Julia och Hampus likaså. Det var verkligen en kanondag. Allt flöt på och de hade riktigt kul och tänk er, inget gnäll på grund av hunger eller trötthet. Vi tajmade lunch och vila perfekt för alla fyra. Ibland händer det!!!
Här kommer några bilder. Den häftigaste är från den snabba rutchkanan där Freja flyger ut från den och hamnar flera meter fram. Det var en favorit.

Av Malin Zand - 19 februari 2013 13:47

Nu har de första små tänderna kommit fram. För ca tre veckor sedan dök de upp, samtidigt! Här har jag försökt gå dem på bild. Hon ser lite förvånad ut, vad håller du på med mamma?

Av Malin Zand - 5 februari 2013 16:27

Förra helgen tog vi oss en tur på isen på Drevviken. Det var molningt väder men mycket mildare är föregående dagar. Vi passade på att ta en tur ute och hade lunch med. Freja och Julia åkte vagn och jag och P tog på oss långfärdskridskorna (första gången för mig på nästan fyra vintrar..). Vi hade Frejas skidor med och hon passade på att ta sig en tur när vi stannade till. En liten filmsnutt på det:


 

Ovido - Quiz & Flashcards