Alla inlägg under april 2012

Av Malin Zand - 27 april 2012 07:20

Idag bär det iväg in till SÖS för provtagningar och CTG. Allt känns bra, förutom att jag har grym foglossning idag. Har haft små känningar innan, men idag gör det ONT! Skönt att det inte är många veckor kvar nu.


Freja har blivit snorig och vi hoppas att det stannar där. Vill inte att hon ska bli sjuk nu. Hon kommer att vara ledig i fyra dagar nu så då går snuvan förhoppningsvis över. P ska på after work ikväll, skönt för honom att komma iväg på något. Han har verkligen kämpat på denna vår.


Planer för helgen då. Imorgon ska vi åka och hämta en spjälsäng, i sista stund känns det som, som vi hittat på blocket. Sedan blir det veckohandling i vanlig ordning samt att P och jag ska packa upp resterande i köket. Det är inte mkt kvar, en kartong och några påsar. Då återstår det bara att se om knivarna kommer fram. Önskar er alla en trevlig helg!

Av Malin Zand - 26 april 2012 07:39

Ååå, vad jag är trött. Kan sova dygnet runt känns det som. Jag går upp på morgonen med Freja och P och när de åkt iväg till förskola och jobb så äter jag frukost och läser tidningen. Efter lite tid vid datorn och lite plock, måste invänta 1,5 timme efter frukost så jag kan ta blodsockertest, så är det sovdags. Jag sover ända fram till lunch. Det är underbart!


Igår plockade jag fram kläder till bebisen, för nu ska BB-väskan packas klar och även Frejas "sova-över" väska.

Nu ska jag tillbaka till köket för att tömma diskmakinen och ev tömma sista lådan av kökssaker. Och nej, knivarna har inte kommit fram än. Vi börjar bli rätt säkra på att de blivit slängda av misstag...Suck!

Av Malin Zand - 23 april 2012 07:22

Ingen ordning på filmen än så länge, ska försöka komma ihåg att be P titta på det där ikväll. Ska strax gå och lägga mig och sova en stund, för jag har sovit lite "knaggligt" i natt. Men med lite frukost i magen ska jag krypa ner i sängen och mysa ner mig under täcket och där stannar jag nog fram till lunch. Låter det inte härligt så säg?

Av Malin Zand - 21 april 2012 11:59

I eftermiddag bär det iväg på kalas. Det blir nog roligt för Freja, att få leka lite. Direkt efter åker vi till hennes kusin Panthea som nyligen flyttat. Så det blir en eftermiddag/kväll med fullt håll i gång.


Jag skulle ju lägga in en film på Freja när hon sjunger. Det är bara så att bilden är "liggandes" och jag vet inte hur man gör för att vrida den. Ska be P om hjälp. Hoppas vi får till det så kommer jag lägga in den så snart jag kan.


Jag har vilat på förmiddagen och P har veckohandlat med Freja. Så jag har inte så himla mycket att skriva om. Det är mycket vila nu för min del, så det blir lite torftigt här på bloggen. Önskar er alla en skön lördag!

Av Malin Zand - 19 april 2012 19:10

Ni anar inte vad jag lider av halsbrännan. Den har infunnit sig sedan mer än en månad tillbaka. Men bara när jag lagt mig ner och har jag tagit gaviscon så har det gått över. Men nu... hela tiden och gaviscon hjälper inte mycket. Nåväl, besök på SÖS idag igen och gjorde bla CTG, och tog lite prover. Allt såg bra ut =)


Köpte en ny vårmössa till Freja på vägen hem. Den har en stjärna på och hon blev eld och lågor och började genast sjunga "blinka lilla stjärna". Jag filmade henne, och ska försöka få in klippet här på bloggen senare ikväll. Nu ska jag slappa i soffan. Förresten, knivarna har jag inte hittat än...=(

Av Malin Zand - 17 april 2012 07:43

Igår var jag och P på SÖS. Först hade vi tid för ett tillväxtultraljud, det såg jättebra ut. Lillan ligger på normalkurvan och allt annat ser jättefint ut =) Sedan hade vi tid för diabetsesrond. Det gick också bra, jag har fina värden denna vecka och allt ser okej ut. På torsdag ska jag dit igen för då är det dags för veckans CTG.


Idag fortsätter jag lite uppackande att kökssaker samt fortsätter att leta efter köksknivarna som jag inte hittar igen. Sedan blir det en hel del vila såklart. Fick bröllopsbilderna igår, så de ska väl också in i albumet, men det får bli en annan dag.

Av Malin Zand - 13 april 2012 20:37

Här kommer de bilder jag lovat lägga in. Ni får tänka bort dörren längst bort för den ska vi måla och byta handtag på. Samt att taket ska målas på vissa ställen. Annars är det klart =)

   

Fint va? 


Av Malin Zand - 13 april 2012 09:01

Idag blir köket klart. Så när på att vi ska måla lite till i taket, där de nya panelbitarna sitter. Det fixar vi till veckan eller så fort vi får tid. Det är bara på ett fåtal ställen som det ska målas på, så det lär inte ta lång tid. Och P är ju värsta takmålarproffset nu ;)


Elektrikerna är här nu och sätter upp de sista spotarna i taket och kopplar in fläkten. Vid tolv kommer snickarna tillbaka för att sätta dit sista delen av fläkten och den sista taklisten. Sedan....är det klart!!!! P ska iväg och handla mat i em så vi kan börja fylla kyl, frys och skåp med mat. Härligt!


Imorgon får vi besök av Frejas faster och kusin. Det ska bli trevligt att träffa dem. Det var ett tag sedan sist. Freja och jag/P uppskattar när vi får träffa våran släkt. Det sker inte alltför ofta när alla bor så långt ifrån oss :(

Ovido - Quiz & Flashcards