Alla inlägg under maj 2012

Av Malin Zand - 21 maj 2012 19:39

Idag var det stängt på Frejas förskola, de hade planeringsdag. Så jag och Freja var ute på förmiddagen från 08.00 till strax innan 11.00 Solen sken och förmiddagen var mycket trevlig. Vi lekte med Ellen och Lotta och gick runt bland de olika lekplatserna i området. Freja fick välja mellan solhatt och keps innan vi skulle ut och hon valde kepsen som hon satte bak och fram. Det måste hon ha fått från förskolan, för så har vi aldrig satt på den ;) Sedan ville hon ha "ögonen", vilket är solglasögonen. Det fick hon såklart. Så här somrig blev hon.

Vid lunch kom P hem för att ta över, då jag skulle in till sös för ctg och provtagning. Vilket inte var något vidare roligt, då mitt blodtryck blivit högre och urinen inte var helt okej. Måste därför in på onsdag igen och extra blodprover blev ivägskickade. Detta för att utesluta havandeskapsförgiftning. Det blir drygt att åka in igen på onsdag bara för att kolla blodtrycket. Men, det är ju bra att det kollas upp ordentligt.


När jag kom hem hade P varit iväg med Freja och köpt en trehjuling. Snacka om glad tjej! Nu har dock inte riktigt längden inne för att nå ordentligt till pedalerna, men hon växer nog i den. 


Njut alla ni som har sol, det ska jag göra! 


Av Malin Zand - 19 maj 2012 15:37

Jag sover ju mest hela tiden. Men i eftermiddags var jag ute en sväng med P och Freja på baksidan. Härligt väder! Tog fram kameran och fotade Freja lite när hon lekte.

       

Av Malin Zand - 17 maj 2012 19:43

Trots att jag sov gott hela natten så var jag dödstrött i förmiddags. Så jag sov hela förmiddagen med. Så skönt! Sedan bar det av ner till centrum för att hämta ut postlådan som jag beställt. Den var riktigt fin. Efter det blev det en spontantur in till stan, för att det först var tänkt som ett besök i nån rolig lekpark för Frejas skull. Men vi hamnade på Junibacken. Första besöket för Freja. Eller, hon har varit där en gång innan, fast då i magen på mig. Hon tyckte det var riktigt skoj där, så det blir nog fler besök framöver.

Nu är jag trött igen och masar mig mot soffan och sedan tidig kväll. Trevlig långhelg på er som har det!

Av Malin Zand - 15 maj 2012 07:41

Jag har mest sovit de senaste dagarna. Så det har inte funnits mycket att skriva om och har därför låtit bli. Igår masade jag mig in till SÖS för provtagning och CTG. Jag hadelLite för mycket vita i urinen, så den blev ivägskickad för koll. Men det ska förhoppningsvis inte vara något. Allt annat såg bra ut. Järnvärdet var mycket bättre nu 117. Så det lönar sig att knapra järntabletter. Bra i fall det blir snitt igen. Annars är det bara som längst två och en halv vecka kvar till lilla tjejen är här och vi längtar! 

Freja hjälpte mig att ta fram och ställa i ordning babygymet och sittern i söndags. Bra att det kom fram lite innan så kan hon leka lite med det. Hon har redan lekt i gymet, både legat där själv och lagt sina dockor där.

Nu blir det vila!

Av Malin Zand - 10 maj 2012 12:28

Nu har jag bakat för första gången i nya köket. Känner att jag vill kunna ha något gott att ta fram ur frysen. Något som är enkelt och går snabbt att göra är ju sockerkaka. Jag har ett recept där jag gör tre stycken på en gång. Ugnen funkar riktigt bra och jag sitter just nu med en bit sockerkaka i magen =)

 

Två av sockerkakorna ser ni ovan och den bit jag precis ätit upp. Synd att man har diabetes, annars hade jag lätt kunna trycka i mig ett gäng till. Nu ska jag slappa i soffan med en bok innan jag ska hämta hem Freja. Ikväll kommer min älskling hem också. Guud vad det ska bli underbart! Saknar honom så himla mycket! 


Av Malin Zand - 9 maj 2012 19:28

Hipp Hipp Hurra! Jag fyller 36 år idag! Har haft en bra dag med vila på förmiddagen. Blev bjuden på lunch och fika av Lotta och sedan efter att ha hämtat hem Freja blev jag sååå trött. Shit! Det var en lång transportstäcka till hon skulle sova klockan sju. Men hon somnade snabbt och jag ska absolut inte göra något annat än vila och lägga mig så tidigt som möjligt. Imorgon blir det vila hela dan! Lääängtar efter P, ska bli så härligt att ha honom hemma igen. Men får snällt vänta till vid midnatt imorgon. Ha en skön kväll alla!

Av Malin Zand - 8 maj 2012 20:43

Kunde inte sitta kvar i soffan utan var tvungen att gå upp och röra på mig. Gud vad den här tjejen kan hålla igång ibland. Nu har det varit rätt lugnt idag, både med sparkar (hon tar minsann igen det nu) och med värkar. P är sedan imorse bortrest och jag hoppas verkligen att inget händer innan torsdag kväll då han är hemma igen.


Dagen har varit bra. Har tagit det lugnt här hemma och hämtade Freja med bilen, vilket var skönt. Härligt att slippa gå den bit det ändå är att gå. Det tar ca en halvtimme för mig i den fart jag håller nu. Och det är flera backar man ska "bestiga". Får se sedan när P kommit hem om jag kommer att orka hämta henne mer innan förlossningen eller om jag överlåter både lämning och hämtning till honom.


Ska vänta en stund till innan det är dags för mig att ta mitt långtidsverkande insulin. Men när jag gjort det ska jag hoppa i säng. Är trötter!


Av Malin Zand - 7 maj 2012 19:08

Idag var jag in på SÖS för provtagning, CTG och en sista diabetesrond. Allt gick bara bra och proverna såg riktigt bra ut. Däremot har det varit en riktigt tung dag idag. Har haft sammandragningar och foglossning hela dagen. Hoppas att det har gått över till imorgon. Nu ska P vara borta i tre dagar så vi håller alla tummar och tår för att jag inte ska ha så ont och att det absolut inte  kommer ut någon bebis medan han är borta. Jag har tillgång till bilen och det blir ju toppen. Då blir det inga promenader till och från förskolan i alla fall. Annars är det ju Frejas hämtning som är det tyngsta på hela dagen.

Vädret är strålande, solen har strålat över oss hela dagen och vi är så tacksamma för det. Må det hålla i sig!

Ovido - Quiz & Flashcards