Alla inlägg under april 2011

Av Malin Zand - 26 april 2011 15:04

Vilket väder vi haft i påskhelgen! Det är fortfarande superhärligt och verkar ska fortsätta vara det i veckan. Det har inte blivit något bloggande på ett tag. Men kan nu berätta att Freja sover i princip hela nätterna nu. Hon somnar vid sju och vaknar strax efter sex. Hon brukar vakna till vid fyra eller fem, men somnar om när jag stryker henne över bröstet lite, eller bara lägger handen på.


Pegman kom hem tidigare från jobbet idag. Redan strax innan två var han hemma. Lyx! Så jag tog en eftermiddagslur och nu har jag suttit och gått igenom lite papper och avslutar nu med lite bloggande. Jag ska också börja gå igenom alla foton som tagitis de senaste månaderna och skicka iväg lite på framkallning. Men det får bli om ett par dagar det orkar jag inte med nu. Nu ska jag sätta mig med en kopp kaffe och umgås med familjen.

Av Malin Zand - 18 april 2011 19:30

Det går upp och ner med sömnen för oss. I helgen sov Freja ungefär som förut och det kändes som vi var tillbaka i gamla rutiner, men icke... Nu ska det vaknas var och varannan timme igen. Kommer att sluta amma efter påsk. Det verkar som hon vaknar bara för att snutta vid bröstet. Och så kan vi inte ha det.

Ett kort inlägg blir det nu. Hörs senare!

Av Malin Zand - 11 april 2011 07:42

Här kommer ett klipp från gårdagen. Freja har suttit microkorta stunder ett par dagar, men igår... Då satt hon och lekte med nya klossarna en lång stund. Jag kom på efter att hon suttit i säkert 10 minuter och lekt att jag skulle filma. Då började hon ledsna, men det blev en snutt på film ändå. Håll tillgodo!


 

Av Malin Zand - 6 april 2011 19:06

Idag var jag och Freja hos Lotta och Ellen. Freja tyckte nog allt att det var skoj att se annat än mig, vilket hon gjort i nästan två veckor nu. Ja, P, på kvällar och helgen så klart. Men att få träffa lite andra barn igen gjorde gott. Både för henne och mig.


Nu sussar hon sött och vi får se hur hon sover i natt. Hon brukar vakna till några gånger under kvällen, för att sedan sova ett sträck i en fem-sex timmar, för att sedan sova lite halvknackigt de sista timmarna igen. Men allt detta ger väl sig ju äldre hon blir. Jag tycker iaf att det är skönt med lite egen kväll nu sedan hon börjat sova vid 18.30 Så nu ska jag fixa undan lite och sedan titta på "Sveriges Mästerkock".


Av Malin Zand - 5 april 2011 11:54

Igår blev både diskmaskin och avlopp redo för användning igen. Thank you P! Man märker hur mycket det hjälper med en diskmaskin. Ändå försökte jag snåla in på porslin så det inte skulle bli så mycket disk...


Sitter och kollar runt på nätet vart man kan köpa sand till sandlådan samt ett nät att sätta över. Sanden i lådan här utanför måste bytas så Freja kan leka i den i sommar. Den har agerat kattlåda i ett par år så det känns inte så roligt att hon ska leka i det.


Nu är det playtime för oss innan det så småningom ska bli dags för eftermiddagsvila för lilltjejen.

Av Malin Zand - 3 april 2011 19:06

Idag har det varit en rätt tråkig dag. Till att börja med har det varit pissdåligt väder hela helgen. Dimmigt, regnigt och jag vet inte vad...Vid disken efter lunch idag sjönk inte vattnet undan som det borde i slasken. Så, P, har under etermiddagen fixat med avloppet och diskmaskinen som satte igång pumpen (för den kände av hög vatten nivå i avloppet) och som sedan låst sig i det läget. Det är inte helt fixat än, men så pass att det går att handdiska lite försiktigt. Resten hoppas vi lösa sig imorgon. Det är kul att ha hus ibland!


Freja har sovit oroligt under både för och eftermiddagsluren. Nu sover hon för natten och hoppas för hennes skull att nattsömnen blir mer behaglig. Jag ska nu chilla framför Tv:n innan det är hopp i säng för min del.


Ovido - Quiz & Flashcards