Alla inlägg under mars 2011

Av Malin Zand - 31 mars 2011 07:48

I natt har Freja vaknat ungefär varje timme. Med undantag halv två till fyra. I början av kvällen vaknade hon av hostan. Senare vaknade hon ledsen. Hon hade kanske ont i halsen, vad vet jag. Det blev korta amningar hela tiden och det var kanske skönt för hennes lilla hals. Som ni förstår är vi trötta idag så det blir väldigt lugnt med betoning på att bli frisk. Men jag tror att en eftermiddagspromenad i solen kan göra gott ändå.

Av Malin Zand - 30 mars 2011 07:20

Igår kväll tog det om igen för Freja. Jag såg att hon började bli röd om kinderna och glansig på ögonen. Hon hade inte mycket feber, 37,5, men ändå...stackars gumman. Nu är hon bättre igen men har fått hosta istället. Det är bara att fortsätta att ta det lugnt i hemmets vrå så att vi blir friska. Jag hade också lite febet igår samt rejäl nästäppa. Då så, då vet ni vad vi gör. Alltså, så lite som möjligt.

Av Malin Zand - 29 mars 2011 14:59

Jag har berättat för en del av er, hur gulligt det är att Freja som oftast gnuggar sina fötter mot varandra. Här kommer äntligen ett klipp på det.


Kan också berätta att Freja är bättre i förkylningen, bara lite snorig nu. Det är numer jag som är riktigt dunderförkyld. Men hellre det än att Freja ska vara det. Här kommer nu klippet.



 

Av Malin Zand - 28 mars 2011 08:35

Idag känns det som en riktig tråkig måndagmorgon. Jag har också blivit förkyld och Freja är fortfarande väldigt snorig. Det är dock skönt  att hon verkar bättre i övrigt. Igår var hon helt feberfri hela dagen. Det gillade vi.


Vi ska snart lägga oss och sova en förmiddagslur. Ska bli skönt. Sedan blir det ännu en dag inomhus. Hoppas att läget är så att vi kan ut och promenera en del imorgon. Hoppas att ni får en bättre start på veckan!

Av Malin Zand - 26 mars 2011 15:04

Freja fick en Bumbo av Pegman igår. Vi skulle ha köpt en förut men det har inte blivit av. Nu får hon ha den så länge tills hon tröttnar och vi får väl spara den sen till nästa bebis ;)


 

Kul att hon gillar den. Och som ni ser är hon rätt pigg och glad, trots förkylningen. Hon dregglar dock en hel massa så det är haklapp på så hon inte blir så blöt och kall runt halsen.


 

Av Malin Zand - 26 mars 2011 12:14

I tordagskväll fick Freja feber och rejäl snuva/nästäppa. Första gången hon fick feber faktiskt. Nu har den gått ner, jag har inte ens kollat än idag. Hon är så pigg och nästan sitt vanliga jag, fast är fortfarande rejält snorig förstås. Det lär nog dröja innan snuvan försvinner =(


Kommer med en bild senare om jag hinner. Freja fick en present av Pegman igår. Ni får då se vad...

BVC

Av Malin Zand - 23 mars 2011 08:35

Det gick himla bra på sexmånaderskontrollen igår. Freja som följt "normalkurvan" ligger nu lite över. Det var bra, för de flesta brukar tappa i vikt när de börjar äta mat. Freja har ätit allt från första smakportion, och sen har jag kännt att hon blivit tyngre, så någon viktnedgång har jag inte tänkt på. Hon väger nu 8100 g och är 69,5 cm lång. På en månad har hon gått upp 1 kg! Inte undra på att man känner det i ryggen.


Nu ska vi bege oss ut på förmiddagspromenaden, Freja börjar bli trött. Alltså, ut i vårsolen!

Av Malin Zand - 22 mars 2011 12:19

Jag har lovat Lena att lägga upp en film på Freja. Här kommer en från sexmånadersdagen. Hon var dock mer intresserad av kameran än av att leka. Ni får ta det som det är. Mot slutet av klippet kan ni iaf se när hon vänder på sig.


Vi ska strax iväg på sexmånaderskontroll med besök hos barnläkaren. Sedan blir det vägning och mätning i vanlig ordning. Återkommer om aktuell status senare ikväll.



 



Ovido - Quiz & Flashcards