Alla inlägg under juni 2011

Av Malin Zand - 26 juni 2011 19:03

Nu var det länge sedan jag skrev något här på bloggen. Här kommer en uppdatering.

Sedan en vecka tillbaka är jag Fru Zand. Det var en alldeles speciell och fin dag förra lördagen. Visst tyckte jag att det skulle bli häftigt att få gifta mig med min älskling. Men jag trodde aldrig att det skulle bli en sån otrolig känsla som det blev/är. Ni som går i giftastankar, gör slag i saken. Det är grymt! Har inga bra bilder att lägga in än, men det kommer. Väntar på att släkten ska skicka över :) Bilderna från bröllopsfotografen kommer inte förrän i slutet av sommaren.


Här om dagen var jag alldeles säker på att det var Freja som jag stoppade ner i badet. Men när jag skulle ta upp henne var det minsann en trollunge jag fick upp.

 

Midsommarhelgen har varit jättemysig. Midsommarafton bjöd på riktigt fint väder. Vi var på ett mindre firande än vid Tyresö slott, där vi varit de senaste åren. Det var mysigt, med folkdansare och allt. Senare på eftermiddagen och kvällen var vi bjudna till Lotta, Mattias och Ellen. Där var det en massa barn och vuxna. Vi bjöds god mat och trevligt sällskap. Sammanfattat, en riktigt fin dag!


Förra sommaren när Freja låg i magen och vi visste att det skulle bli en tjej, fick vi dessa fina midsommarkläder av storasyster som är så fantastisk på att sy (hon gjorde även klänningen jag bar på bröllopet). 

 

Nu är det bara några dagar kvar till P får semester. Ska bli så skönt med lite ledighet tillsammans!!    


Av Malin Zand - 7 juni 2011 14:20

Jag och Freja har nyss kommit hem från leklandet Kaatach. Där har vi varit med bla Lotta och Ellen i dag. Det var ett jätteroligt ställe för barnen. Det är ju skönt för oss vuxna också med barnanpassat. Lägger in två bilder och skriver mer senare. Freja är lite otålig i mitt knä.


P åkte till Milano tidigt i morse och kommer tillbaka imorgon kväll. Ska på en mässa med jobbet. Inte så tokigt att åka dit en sväng =) Ok, nu ska vi gå upp och leka!!


   


Av Malin Zand - 3 juni 2011 18:54

Imorgon är det två veckor kvar till Min och P stora dag =) Det börjar bli riktigt pirrigt!!! Idag har jag varit en sväng inne i stan för att, dels byta klänningen Freja ska ha på sig, till en storlek större. Lite annat hann jag också med. P var hemma med Freja, han är långledig, väldigt skönt att ha honom hemma i ett par dagar.


Vädret har varit mer än okej. Så varmt och skönt! Riktigt sommarvärme nu och man blir så glad när solen skiner och värmer som den gör nu. P Har också hunnit tvätta av altanen på baksidan, det har släpat efter. Imorgon skall den oljas in.

Ovido - Quiz & Flashcards