Alla inlägg under november 2011

Av Malin Zand - 27 november 2011 12:08

Igår hade vi besök av Frejas faster och två kusiner. Mys! Det var ett mycket uppskattat besök av oss alla och inte minst av Freja. Hon höll låda och fick vara i cenrtum hela eftermiddagen och ända till det var läggdags. Om hon sov gott sedan? Kan man säga.

   

Här hemma är det inte pyntat för advent än. Vi väntar på att Freja ska vakna från sin sovstund så hon kan vara med och göra det fint och mysigt. Vi var ute i regnet på förmiddagen och hon sover väldigt gott efter en lång upptäcksfärd och en del tid i gungan. Hon tycker det är roligt ute, men det är ännu roligare när hon, som på helgen, får gå ut med både mamma och pappa.


Jag går och vilar en stund till i soffan jag och inväntar att Freja vaknar. Hörs!

Av Malin Zand - 20 november 2011 17:56

Jag hade ingen aning att det är första advent redan nästa söndag. Jag trodde jag hade en helg till på mig att hinna storstäda lite. Idag börjades det att fejas här hemma. Fläkten, spisen och ugnen är nu skinande rena. Tänkte ta badrummet nere först, men ändrade mig. Börjar med köket, tar lite varje dag. Och nu är det tyngsta gjort där, så resten ska väl gå rätt fort. Övervåningen får bli prio ett så tar vi undervåningen sen. P har damsugit hela huset och det var behövligt. Gud vad det dras i sand och grus. Kan inte snön komma snart?


Den 11 Dec åker vi upp till Sälen en vecka, har hyrt stuga. Ska bli skönt att komma iväg och byta miljö. Sedan kommer vi att vara hemma och mysa över jul och nyår. Sedan hörni, är det dags för mig att återvända till mitt arbete. Känner på mig att det kommer att gå sjukt fort till den dagen närmar sig. Fast det ska bli skoj. Tråkigt att var ifrån Freja på dagarna bara.

Av Malin Zand - 17 november 2011 07:18

Jag har varit urusel på att skriva inlägg under den senaste månaden. Det finns en anledning till det. Varje liten stund jag har fått möjlighet till vila, har jag tagit den. Vi ska ha en bebis till =) Jag är nu gravid i v13. Den 27 Maj är det beräknad födsel. Ni förstår kanske att det inte varit prio ett att sitta framför datorn när det funnits möjlighet att ta igen sig en stund. Jag har mått sjukt illa, något jag aldrig upplevde med graviditeten med Freja. Det börjar ge med sig lite, men jag är fortfarande illamående på kvällarna. I måndags var jag på SÖS för ett andra ultraljud, KUB-test. Allt såg jättebra ut och vi fick bästa siffrorna, 1 på 20000. Här får ni se en bild på den lille. Det gick inte att se vad det är för kön än, men vid rutinultraljudet v18 ska det kanske gå ;)

 

Av Malin Zand - 16 november 2011 14:12

Den här filmen tänkte jag lägga in för ett bra tag sedan. Men det har inte gått att ladda in filmer till bloggen. Nu funkar det igen. Det här är en film på Freja när hon nyss fyllt ett och går ganska bra. Enjoy!


 

Ovido - Quiz & Flashcards