Alla inlägg under februari 2011

Av Malin Zand - 28 februari 2011 11:45

I natt sov Freja från 20.30 till 06.10 Det är nog den goda gröten som hon äter till kvällsmål som gör sitt. Hon tycker verkligen om den. Blir så glad när det är grötdags och mumsar så jag knappt hinner med att ge henne. Det är roligt att hon gillar att äta, än så länge.


Nu på förmiddagen har vi varit ner till centrum för att ta en sväng förbi apoteket. Det inhandlades saltvattenlösning och inotyol. Sedan köpte jag ett par bodys, pyjamaser, mössa och byxor till Freja. Pegman fick ett par nya t-shirtar och jag en ny klocka. Alla nöjda och glada ;)


Freja sov en lång stund innan vi gick till centrum. Det var skönt med en rejäl promenad. På vägen hem somnade hon igen, så nu har jag lite tid att dona här hemma innan hon vaknar. Jag önskar alla en riktigt skön start på veckan.

Av Malin Zand - 26 februari 2011 12:59

Det blir en sammanfattning av den senaste veckan, då jag har slarvat med att uppdatera här. Förra fredagen var vi en sväng till Linköping, där vi hälsade på hos Frejas farmor. Freja fick massor med presenter, kläder, skor och en docka. Bilder på det kommer senare, har inte fotat det än.


I måndags var det dags för vaccin nummer två. Det gick väldigt bra. Inga reaktioner fick hon efteråt heller. Hon väger nu 7100 g och är 66 cm lång.


I torsdags var vi på mammagrupp. Vilket var mycket trevligt! Freja var i sitt esse och snackade mest hela tiden. Det är roligt att hon verkar vara så social och gillar att träffa människor.


Idag följde vi med Pegman för att veckohandla. Det brukar han ju göra själv i vanliga fall. Men det var roligt för oss att följa med och komma ifrån våra rutiner lite. Freja verkade gilla att glida runt i affären. Innan vi åkte iväg blev hon fotograferad. Bilderna kommer här nedanför.


Jag vill också passa på att säga grattis till Kristin än en gång till lilla flickan hon fick förra veckan. Grattis!


  

  

Av Malin Zand - 16 februari 2011 18:44

Imorgon är det dags för Frejas första bibliotekbesök. Det ska göras med mammagruppen. Det ser vi fram emot både jag och Freja. Fast hon vet inte än hur skoj det ska bli. Efter bibblan ska vi få besök av Lotta och Ellen. Det gäller att ställa stolar för trappen och ha superkoll, för vi har inte barnsäkrat här hemma än. Det börjar bli dags...

Så, full fart imorgon. Nu ska jag dra mig mot soffan och slappa en stund. Freja sover och hon lär väl vakna snart. Hon vaknar två-tre gånger per natt nu. Det var ett tag sedan och jag hoppas inte detta ska bli en till en lång vana. En god onsdagkväll på er!

Av Malin Zand - 15 februari 2011 11:47

Häromdagen tog jag denna bild på Freja. Hon gungar på kaninen hon fick för ett bra tag sedan. Med lite stöd som hjälp går det riktigt bra.

Det har inte hänt så mycket här de sista dagarna. Det är riktigt  kallt ute, så det blir korta promenader, om några alls, och mycket mys inne. Återkommer lite längre fram då vi har något mer att berätta.

  

Av Malin Zand - 8 februari 2011 10:21

Inte för att det har varit "highlife" på något sätt. Men vi har ju märkt av Frejas tillväxtperiod. Hon har bla varit ganska klängig och sovit lite sämre. Nu verkar hon i alla fall kommit ur den. Hon är inte heller lika mammig som hon var i ett par dagar. Nu är det roligt med pappa igen och det tycker jag är bra.


Det har blåst som sjutton på förmiddagen och vi har hållt oss inne. Men nu börjar det att avta. Igår gjorde jag en massa morotspuré som jag frös in i iskubslåda. Morot är förresten Frejas favorit hittills. Kul att hon gillar det hon bjuds på. Men det kommer nog tider när det inte passar det man bjuder på också...

Efter lunch blir det en promenad i det kommande solskensvädret (de sa på nyheterna att det blir sol i em).


Nu vill inte Freja att vi ska blogga längre, hon skjuter bort tagentbordet hela tiden. Så vi säger hej då!

Av Malin Zand - 3 februari 2011 19:23

Freja har blivit riktigt mammig. Så det blir ett snabbt inlägg innan jag måste tillbaka till henne. Det gör ju inget att hon är grinig, men det är svårt att låta bli att gå till henne. Det är ju inte så roligt för Pegman nu när hon är så här mammakär. Men det ska väl förhoppningsvis inte vara så långvarigt. Och nästa lördag som jag ska vara borta hela kvällen. Hur ska det gå?!? Nåväl, behöver inte oroa mig för det nu. Ha en skön torsdagkväll!

Av Malin Zand - 2 februari 2011 15:42

Igår åkte jag, Freja, Ellen och Lotta till nacka för att hälsa på Kajsa och Philip. Det var mycket trevligt. Freja var dock mycket trött när vi kom fram och blev väldigt ledsen. Då blev det en sovstund i vagnen. Efter det var hon glad igen. Tyvärr hann hon bli lite för övertrött precis när vi skulle bege oss hem igen, så det blev samma visa. Först var hon jätteledsen, sedan sov hon gott i flera timmar. Det var ju ett äventyr att hänga med de stora barnen.


Idag har vi njutit av vintersolen och Freja har också käkat mer potatis. Tre skedar idag. Det är mumma med potatis. Imorgon ska jag blanda i lite palsternacka också. Då får vi se vad hon tycker om det.

Ovido - Quiz & Flashcards