Alla inlägg under december 2010

Av Malin Zand - 26 december 2010 14:40

Här kommer ett sent inlägg från i julafton. Vi hade bestämt att inte köpa några julklappar i år, för hon är så liten. Saker köps ju till henne i ett ändå. Men Pegman kunde inte låta bli att köpa en julklapp i alla fall. Freja fick mjuka tygklossar. Hon gillar dem jättemycket. Hoppas att ni alla har haft en fridefull jul. Det har vi haft.

  

  

  

  

Av Malin Zand - 21 december 2010 18:33

Igår fick Freja sina första två vaccinsprutor. Hon blev jätteledsen när hon fick dem men det gick över efter en stund. Hela dagen igår och i natt har vi varit beredda att hon ska få feber, men icke. Skönt! Allt har varit som vanligt. Eller, hon vaknade en gång mer än vanligt i natt, men det är svårt att säga om det berodde på vaccinet.


Idag har vi varit inne hela dagen. Det har varit runt  -16 idag så jag tyckte att en innedag var på sin plats. Imorgon ska det också vara kallt men sedan på torsdag ska det bli lite mildare igen. Och mer snö...

Av Malin Zand - 19 december 2010 14:29

Idag är Freja tre månader. Tiden går fort. Ändå känns det som hon alltid funnits hos oss. Våran älskling! Imorse hade hon en lång lekstund med pappa medan mamma slappade i soffan. Hon tränade att ligga på mage och de läste bok.

  

  

Nu ska jag, medan Freja sover, gå och förbereda maten. Det blir fläskfilestroganoff idag. Men först blir det en tur ut för att skotta av framför huset. Snön vräker ner idag och nu har det kommit tillräckligt för hela vintern snart. Men jag klagar inte. Jag gillar snö och vinter. Och framför allt nu till jul ska det vara massor av snö!

Av Malin Zand - 12 december 2010 19:19

Idag är Freja 12 veckor gammal. Hon har de senaste dagarna börjat att ta tag i leksaker i gymmet och i sittern. Jätteroligt att se. Hon pratar och skrattar åt dem i långa stunder.

I helgen har jag haft lite ont i halsen och varit ganska seg. Freja har nyst ganska mycket också, så vi har nog lite förkylning i kroppen, hon och jag. Så vi har mest tagit det lugnt. Idag tog vi en liten kortare promenad, för att komma ut och få lite luft och sol på oss. Pegman fotade när jag höll på att klä på henne.

  

  

Hoppas att vi inte blir mer sjuka än så här och att veckan som kommer innehåller mycket sol så vi får några härliga ljustimmar på dagarna.

Av Malin Zand - 8 december 2010 18:42

Idag har det varit en kall men ack så fin dag. Klarblå himmel och strålande sol. Det behöver man nu när det är så mycket mörker. Jag och Freja tillbringade förmiddagen på BVC. Först var det tid för mätning, 58.8 cm och vägning, 5585 g. Hon fortsätter att följa sin kurva så fint. Då blir man ju glad.


Efter BVCtiden var det mammagrupp. Det var trevligt! Freja hade väldigt mycket att säga till alla barn och mammor som var där. Men mot slutet började en efter en att gråta och Freja var inte den som inte hängde på...När alla slutade fortsatte Freja. Hon var supertrött och otröstlig. Sista kvarten gav jag upp och vi gick hem. Gissa vem som somnade gott i vagnen? Resten dagen har hon mest sovit. Några enkla måltider emellanåt förstås.

Av Malin Zand - 7 december 2010 06:52

Strax ska jag iväg till vårdcentralen och lämna prover inför mitt besök nästa vecka hos diabetesläkaren. Det ska gå ganska snabbt. Pegman är hemma med Freja. Hon sover fortfarande, men jag ska väcka henne nu och ge henne lite mat innan jag sticker iväg. Hon har de senaste nätterna sovit så himla bra. Först sju-åtta timmar, sedan efter att ha ätit sover hon till minst sju-åtta på morgonen. Härligt!

Av Malin Zand - 3 december 2010 16:37

Här kommer lite bilder och så från veckan som gått. Har varit dålig på att göra inlägg.

Förra fredagen var vi hos Lotta, Mattias och Ellen på middag. Jättetrevligt! Det var första gången vi var borta på kvällen med Freja och det gick riktigt bra. Där var också Linda och Per-Anton på besök. Det var supertrevligt att träffa dem med. Freja fick en jättefin body med tillhörande byxor. Tack så mycket!

  

  

På lördagen var Pegman och veckohandlade. Han svängde in på babyproffsen för att köpa en ny nagelsax till Freja för den vi hade var helt värdelös. Väl där blev han förtjust i en gungkanin som han också kom hem med. Jättefin!

  

Det var också länge sedan jag lade in en bild på Freja. Här är för en liten stund sedan när Freja och pappa myser när han kommit hem från jobbet. Nu är det helg och det ska bli mysigt att umgås hela familjen i två dagar. Trevlig helg!

  

Av Malin Zand - 1 december 2010 18:58

I morse fick jag ännu ett syskonbarn. Det är så roligt! Det tråkiga är förstås att man inte bor nära så man kan träffa den lilla och snusa lite på en gång. Det kommer att dröja ett tag innan vi ses, men det blir desto roligare.


Jag har varit mycket frånvarande här, men det ska bli bättring. Jag har lite bilder att lägga upp, ska försöka hinna med det i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards