Alla inlägg under maj 2011

Av Malin Zand - 30 maj 2011 19:21

Dagen började med växlande molnighet och massor av blåst. Men mitt på dagen övergick det till strålande sol och mer värme. Låg på 20-21 grader på eftermiddagen. Härligt!! Detta får nu hålla i sig tycker jag.


Har glömt att berätta att Frejas framtänder är på väg också. Det spricker fram tänder på löpande band nu. Roligt! Hon verkar inte besväras så värst mycket av dem heller. Bra!


Nu ska jag gå ut och vattna blommor och plocka bort lite torkade blommor och blad.

Av Malin Zand - 29 maj 2011 19:39

I helgen gick Freja på sitt allra första kalas. Vi firade Ellen som redan blivit ett år. Gud, vad tiden rinner iväg. På riktigt!! Det var jättemysigt i alla fall och jag kunde förstås inte låta bli att fota Freja innan vi gick hemifrån. Hon var ju så kalasfin (min älskade skrutt). Bilder på henne kommer nedan.


Annars har helgen löpt på. Haha, vad vitsig jag var nu då. P var och sprang Stockholm marathon. Det gick inte hela vägen, men så långt han sprang (26 km) så var det under riktigt bra tid. Med för lite träning går det ändå inte att genomföra en mara med okej tid. Med kramp på baksida lår var det bara att kliva åt sidan...Nästa lopp om en månad är betydligt kortare och då ska det nog gå bättre.


Önskar alla en trevlig kommande vecka!


   




Av Malin Zand - 24 maj 2011 07:23

Här kommer ett klipp när Freja är i gåstolen. Skriver mer en annan dag. Freja är förkyld och har varit vaken mycket i natt. Nu har hon fått feber och vi ska hoppa i säng. Njut av klippet =)


 

Av Malin Zand - 13 maj 2011 19:12

Nu ska ni få höra vad jag har att berätta!! Igår när jag satt och åt middag och Freja skrattade mot mig såg jag något i hennes underkäke. Javisst, ett litet risgryn var det. Första tanden är på väg upp, en vecka kvar innan hon blir 8 månader. Har också kännt på den såklart =)


Idag fick jag och Freja besök av min kollega och "chef" Sebastian. Det var superroligt. Och när man fick berättat för sig hur de har det på jobbet så blev jag ivrig på att börja jobba igen. Men ska fortsätta och njuta av min föräldraledighet med mitt lilla hjärta. Jobba kommer jag att hinna göra i många år framöver.


Nu ska jag gotta ner mig i soffan och se om P, som sitter uppe vid köksbordet, jobbat klart så vi kan softa tillsammans i soffan. Trevlig helg på er!


Av Malin Zand - 11 maj 2011 19:46




  Här är två bilder på Freja från idag. Våran finaste!!

Av Malin Zand - 11 maj 2011 19:33

Igår var en rolig dag. För första gången åt Freja hemlagad mat. Jag gjorde en fiskpaté och till det fick hon potatis och morötter. Hon åt det till middag och en halv portion av vad hon brukar äta åt hon. Men det var mycket "mastigare" än burkmat så det var väl därför. Kul var det iaf. Jag har ytterligare 12 portioner i frysen =)


Idag har vi varit på öppna förskolan för första gången. Jag gick dit med två till ur min mammagrupp. Eftersom vädret var strålande, ca 25 grader varmt, så var det inte så jättemånga där. Men det var riktigt trevligt att få träffa lite andra barn och föräldrar. En liten sångstund hade vi också. Kul, Freja gillar när man sjunger.


Fotade lite idag igen och ska ladda över bilderna till datorn. Sedan lägger jag in en "dagsfärsk" bild på våran prinsessa.

Ovido - Quiz & Flashcards