Alla inlägg under augusti 2011

Av Malin Zand - 31 augusti 2011 17:53

Freja har fått sin första höstförkylning. Det har snorats rejält i ett par dagar. Feber hade hon igår också. Men idag verkar det som det har börjat vända. Jag har inte behövs suga ut så mycket snor idag och hon har varit mycket piggare. Därför har jag inte avbokat tiden vi har imorgon på St Eriks. Det är besök hos en ortoptist för att göra en uppföljning av behandlingen av hennes skelning och synfel. Hon har börjat skela lite med det andra ögat nu också, så vi får se vad de säger. Återkommer om det.

Det har inhandlats höstkläder idag. En vind och vattentät overall, vantar och mössa. Ett par byxor och en body hittade jag också. När vi ändå var i centrum så passade vi på att lämna igen böcker vi lånat på biblioteket samt lånade nya. Vi har snart gått igenom alla hårda kartongböcker. Så vi får väl börja att låna om de vi inte läst på ett tag. Det är roligt att Freja gillar när vi läser för henne. Själv älskar jag böcker.


Av Malin Zand - 27 augusti 2011 20:49

Det är roligt att gunga. För det killar så skönt i magen....

  Idag har vi njutit av, den kanske sista, riktigt varma sommardagen. Vi var nere vid bondgården i närheten och tittade på alla djuren och på vägen hem stannade vi på en lekplats. Freja är förtjust i att gunga som ni ser.

Av Malin Zand - 21 augusti 2011 21:01

Helgen har minst sagt varit lugn. I går sov vi nästan bort hela dagen, Freja och jag. Efter allt rännande på öppna förskolan i veckan var vi helt slut. Först sov Freja över en timme på fm och jag gick och sov några timmar mitt på dagen. När jag vaknat var det dags för Freja att sov eftermiddaglur. Det gjorde hon i en och en halv timme. Som tur var, var det regnit och grått väder (kanske därför vi var extra trötta), så vi missade inget särskilt.

Idag har vi varit desto piggare och varit ute en del och sovit lite mindre. Vi var och tittade när P drog iväg med kajaken en sväng och efter det gick vi ner till Alby för att titta på målgången av en triathlontävling. Freja tyckte det var skoj att applådera åt alla målgångare. Bra! Då kan vi börja gå på lite löpartävlingar och heja på P, hon och jag. Nu ska jag avrunda helgen framför tv:n.


Av Malin Zand - 19 augusti 2011 18:24

Vi har inte fått våra foton från fotografen än, men han har lagt några på sin blogg som jag kopierat. Här kommer några. Vi är så nöjda!!

 


Av Malin Zand - 19 augusti 2011 15:47

Ett klipp då Freja sitter och diggar till lite gitarrklinkande =)


 

Av Malin Zand - 19 augusti 2011 15:22

iIdag är våran tjej 11 månader!! Det har hänt mycket med henne bara på en vecka tycker jag. Skriver lite mer om det senare, tänkte lägga ut några bilder på henne nu sov jag lovat släkten. Denna är från idag. Hon står själv men håller precis på att tappa balansen.

    Här är två bilder som är ca två veckor gamla. Hon är så otroligt fin i dessa byxor som moster sytt!

  Här sitter hon i sin stora leklåda och leker med alla saker hon har där. Taget för en vecka sedan.

Av Malin Zand - 7 augusti 2011 20:35

Idag har det verkligen varit en mörk och mulen dag. Skönt tycker jag, då solen lyst alltjämt en längre tid. Det är ju också så väldigt torrt här omkring, så regn behövdes verkligen.

Frejas blivande rum är nu helt tomt och städat från tak till golv. Vilken skillnad det är att städa ett tomt rum. Allt går så mycket lättare. Inköpslistan inför morgondagens IKEAtur är klar. Hela rummet kommer inte att bli klart nu på en gång, men en hel del. Vissa saker måste vi leta inköpsställen till. Ni vet, när man vet vad man vill ha men inte hittar det. Fast det är detaljer och hittas om man sitter och letar på nätet ett tag. Det får ske i höst någon gång =)


Av Malin Zand - 6 augusti 2011 20:23

Idag tog vi en tur till Nacka Forum. Där käkade vi god Libanesisk lunch. Det var mumma det!! Jag inhandlade även ett par jeans och ett par höstskor =) Behöver verkligen uppdatera garderoben. Har knappt hanlat något sedan innan graviditeten och det var ju ett tag sedan. Men det är ju höstkläder på ingång i butikerna och det är ju den roligaste säsongen av alla att handla kläder i.


Vi har snart tömt rummet nere, som Freja ska få till sitt. Imorgon ska de sista sakerna bäras ut och sedan ska det storstädas. Vi har suttit och tittat på lite saker som ska inhanlas till hennes rum. Vi gjorde sedan en fin skiss. Men imorgon ska det mätas och se om det får plats, så som vi tänkt oss. Det ska bli så skoj att se hur det kommer att bli!


Ovido - Quiz & Flashcards