Alla inlägg under oktober 2010

Av Malin Zand - 30 oktober 2010 16:45

Idag åkte vi alla tre för att veckohandla. Premiär för Freja. Och jag kan inte säga annat än att det gick jättebra. Freja sov sig igenom handlingen. Hon vaknade i och för sig till när vi var på väg in i affären och hade en min, som gjorde att hon såg förvånad ut, när vi startade handlingen. Efter ett par minuter somnade hon om. Hon tyckte väl att det inte var något speciellt spännande ställe mamma och pappa hade tagit henne till.


Under eftermiddagen har inget annat skett än att hon har ätit i några omgångar och så har vi lekt i gymmet, sjungit och tagit det lugnt. Pegman har varit ute på långpass. Duktigt! Själv längtar jag oerhört efter att få börja träna igen. Det är mindre än två månader kvar...

Av Malin Zand - 29 oktober 2010 11:13

Det blir korta inlägg, jag vet. Så småningom har jag nog tid att sitta vid datorn lite längre stunder...Här kommer i alla fall några bilder som visar hur trevligt jag har det när Freja är vaken. Hon är alltid så glad. Det är härligt! Hoppas att det håller i sig...

        

Av Malin Zand - 28 oktober 2010 09:47

Igår fick Freja och jag besök av Lotta, Ellen, Kajsa och Philip. Ett mycket trevligt besök. Min tjej sov sig dock igenom hela besöket. Hon somnade halv tio, de kom klockan tio. Vaknade till en sväng vid halv tolv och åt en liten stund. Sedan sov hon till halv fyra. Då hade gästerna gått hem. Hoppas hon är lite piggare nästa gång vi ses.


Ellen och Philip var däremot vakna och pigga.

      Freja fick superfina kläder av familjen Stener. Tack så hemskt mycket!

      



Av Malin Zand - 25 oktober 2010 20:14

Dagen idag började med en skön förmiddag. Freja åt en rejäl stund och sedan var hon nöjd och glad i flera timmar. Hon roade sig själv med att vara i baysittern och tittade ut på det fina vädret och höll tillslut på att somna.


Mitt på dagen tog vi en promenad och mötte upp Lotta och Ellen. Det var riktigt skönt "höstpromenadväder". När vi kom hem var det matdags för Freja och sedan tog hon och jag ett tupplur på två timmar. Skönt!


Nu är det en hungrig tjej som ropar på mig där uppe. Ses!

Av Malin Zand - 24 oktober 2010 11:37

Den senaste veckan har det varit lite si och så med sömn, magknip och oroligheter. Vi har anat att hon varit i en utveckligsfas som de genomgår vecka 4 eller 5. Natten till igår och hela gårdagen tog i alla fall priset. Hon var vaken från halv två på natten och till tio i går kväll. Konstant ville hon äta. Så jag satt och ammade i princip hela dagen. Hon var väldigt orolig med. Men vid tio fick Pegman henne att somna på hans bröst och då passade jag på att lägga mig för att sova jag med. Sedan sov hon till nio i morse (!) med undantag för två kortare amningar på ca 20 min. Idag är hon lugnet själv. Så hon har nog passerat denna utveklingsfas för denna gång. Bara att invänta vecka 8 ;)


Nu är vi alla i familjen pigga och glada och jag har i och med hennes marathonamning igår massor med mjölk. Gött!


Av Malin Zand - 22 oktober 2010 14:10

Imorse när vi vaknade yrde snön utanför fönstren. Väldigt tidigt för att vara här nere i sthlm. Har nog inte hänt på de tio år jag bott här att det kommit snö i oktober redan.


Freja har blivit bättre i magen sedan vi började använda "miniform". Skönt! Inte alls roligt att se henne ha ont. I natt sov hon i sin egen säng igen. Fast, hon sov inte mycket. Det var ett evig ätande mellan två och sex...Snacka om att mamman var trött imorse ;)  

Av Malin Zand - 20 oktober 2010 18:45

Nätterna mellan sön-mån och mån-tis blev det inte mycket sömn för varken mig eller Freja. Hon hade magknip och ett stort närhetsbehov. Hon är nog inne i en utveckligsfas som de går igenom vecka 4-5. Pegman köpte "Miniform" på apoteket igår på väg hem från jobbet och det blev lite bättre i magen. Har också slutat ge henne tillägg. Hon har inte fått så mycket förut, men nu har vi slutat helt för att se om det blir bättre utan.

I natt sov hon på mitt bröst hela natten, förutom när hon åt då. Så vi var väldigt pigga och utvilade både hon och jag imorse. Ska dock inte göra det till en vana, då vi vill att hon sover i sin egen säng. Men ibland får sömn gå före.


Vi tog en promenad i eftermiddag. Det var ett riktigt höstigt väder med regn i luften. Mycket härligt att komma ut. Och när vi kom hem fortsatte Freja att sova i ytterligare två timmar.   

Av Malin Zand - 18 oktober 2010 10:52

Jag är så himla glad att Pegman bytte till vinterdäck i lördags. På nyheterna i morse såg/hörde jag att det var väldigt många avåkningar på de hala vägarna. Känns tryggt att han inte är ute och slirar på sommardäck.


Jag och Freja har tagit det lugnt på förmiddagen. Hon var vaken rätt mycket i natt, med magknip. Men det har gått över och nu har vi haft amningsmarathon på förmiddagen och nu sover hon gott framme på min mage i baby björn. Jag ska tömma lite bilder, ca 750 st, från kameran. Lika bra att sätta igång ;)

Ovido - Quiz & Flashcards