Alla inlägg under augusti 2010

Av Malin Zand - 31 augusti 2010 13:47

Idag gick jag upp redan klockan sex. Det var tidigt. Men jag skulle vara på sös på morgonen och göra CTG, så det var bara att snällt kliva upp.


När jag ändå var inne i stan passade jag på att göra en del saker jag vill ha gjort innan förlossningen. Så nu tror jag det mesta är klart. Om jag inte kommer på något nytt förstås.


Jag hämtade ut mina nya glasögon. Här kommer bilder på dem. Jag får be om ursäkt för bilderna. Det var svårt att få bra skärpa när man skulle fota sig själv. På den första bilden har jag mina favoriter och på den andra mina "reservbågar". Vilka tycker ni passar mig bäst?      De första är ett par svarta plastbågar och de andra stålbågar i lite brunrött (svårt att se färgen).


Efter att jag hämtat ut glsögonen begav jag mig till en frisör för att klippa mig. Jag vet ju inte när det kommer att ske nästa gång. Det känns jättebra att få klippa igenom det. Nu kommer jag att spara ut luggen och ha den lång ett tag. tror att den "frisyren" blir lättast att hålla ;)


Innan jag åkte hem köpte jag ett fotoalbum till en hel massa foton som jag får hem endera dagen från framkallning. Det är lika bra att göra undan gamla foton, för det lär ju bli en hel del nya nu när lillan kommer har jag på känn. Jag köpte även fler krokar tilll badrummet, så att vi kan hänga upp fler handdukar nu när familjen utökar.


Nu är det verkligen dags för en eftermiddagslur!

Av Malin Zand - 30 augusti 2010 18:50

Nu ska jag strax baka ut bröden. Kom hem lite senare än beräknat idag och därmed har degen inte hunnit jäsa klart än. Men nu ska den bakas ut. Hoppas att det blir lyckat. Bilder på bröden kommer imorgon.


Det gick bra på Sös idag. De hade inget särskilt att anmärka på. Diabetesläkaren hade väl några små synpunkter, bara för få det helt perfekt. Men, han var i det hela väldigt nöjd =)


Innan jag åkte hem träffade jag en kompis, Maria, som jobbar bredvid sös. Vi han med en snabb fika. Det var väldigt trevligt, för vi har inte setts på ett par månader.


Nu mot min surdeg!

Av Malin Zand - 30 augusti 2010 09:34

Idag blev den lite sovmorgon. Fast jag gick och la mig tidigt igår så sov jag så gott och sov en stund extra nu på morgonen. Det behövde jag. Och i eftermiddag blir det ingen eftermiddagslur. Jag ska vara på sös och på diabetesrond i dag. Förhoppningsvis den sista innan förlossningen. Vi ska ha förlossningsplanering. Dvs gå igenom hur vi ska lägga upp med insulindoser och så under förlossningsarbetet. Sedan blir det så klart de vanliga provtagningarna.


När jag kommer hem blir det bak av surdegsgrunden jag satte för ett par dagar sedan. Ska se om jag behöver handla in något för det. Ses!

Av Malin Zand - 29 augusti 2010 18:48

Idag har det varit riktigt slappt och skönt. Förutom att jag bäddat rent och tvättat några maskiner har jag inte gjort något vettigt. Men det är väl så söndagar skall spenderas. Pegman däremot har haft fullt upp hela dagen. Monterat element, fixat med toaletten (där han nu hittat felet, som var en liten spricka på en del), dammat och dammsugit och varit till återvinningen. Lite dåligt samvete har jag att man inte hjälpt till. Men jag har kikat på ett gäng avsnitt av "Solsidan" och haft det riktigt bra.

Av Malin Zand - 29 augusti 2010 10:10

Idag kommer jag att ha en riktig slö dag. Lite plock kommer det kanske att bli här hemma. Pegman håller på att montera upp ett nytt element i köket just nu. Men jag ska inte göra så mycket har jag tänkt. Läsa och mysa. Sedan blir det nog att jag kommer att titta på några avsnitt av "Solsidan". Har lånat första säsongen av Lotta och Mattias. Inte fel, Solsidan är fantastisk! Ha en skön söndag ni med!

Av Malin Zand - 28 augusti 2010 15:39

Vi har haft finbesök här hemma efter lunch. Lotta med familj kom förbi, och titta vilket fint smidesfat vi fick. Vi har hjälpt till med att släppa in lite hantverkare och vattnat lite blommor, när de varit borta i sommar. De hade verkligen inte behövt ge oss någon present. Men Tack! Det är verkligen snyggt! Det kommer att vara så fint i vårat kök. Särskilt när det blivit omgjort...  

Av Malin Zand - 28 augusti 2010 09:53

Idag är det ingen vanlig dag, idag är det Pegmans födelsedag! Inga speciella planer för dagen annars. Det blir det vanliga nu på fömiddagen. Veckohandling och lite andra inköp. Toan nere har gått sönder, så det ska köpas en reservdel. Kul för födelsedagsbarnet att laga toalett idag...

Sedan blir det väl lite fika och mys ikväll. Ha en bra lördag!

Av Malin Zand - 27 augusti 2010 14:39

   Jag har bakat på eftremiddagen. Daimmuffins med hallon och nötmarängkaka blev det. Jag var tvungen att prova hur mina muffins skulle se ut i det fina kakfatet jag fick av mina kollegor i sommarpresent. Fint va?   Muffinsformarna är också från dem. Synd att jag inte jobbar närmare hemmet, annars hade jag kunnat svänga förbi och bjussa på lite nybakat.

Ovido - Quiz & Flashcards