Alla inlägg under september 2010

Av Malin Zand - 29 september 2010 15:24

Har varit ute på en minipromenad med Freja. En kort skön preomenad i solen. Det behövde vi. Nu ligger hon och myser med pappa.


Tänkte göra en kort sammanfattning om hur vi haft det under dessa dagar då jag inte bloggat.


Natten mot fredagen den 17 sep började jag få förvärkar. Dessa fortsatte under fredagen med långa mellanrum och under vissa timmar kände jag inget alls. På natten mot lördagen blev de intensivare igen. Under lördagen hade jag ganska täta värkar med ungefär 20 minuters mellanrum och klockan 15.40 gick vattnet. Vi åkte in till förlossningen och kom dit 18.30 Klockan 06.04 på söndagmorgon föddes våran tjej med ett urakut kejsarsnitt. Alldeles när allt nästan var klart, jag skulle "bara" krysta ut henne, såg de att hjärtfrekvensen avvek och de tog blodprover från hennes huvud. De visade att hon var stressad och behövde komma ut omedelbart. Efter tre försök med sugklocka blev beslutet kejsarsnitt. Allt gick bra och på onsdagkväll kom vi hem.


Vi har fotat en massa, och bilder kommer så småningom. Vi har inte hunnit tömma kameran än. Men om någon dag eller så...


Nu ska lillan få mat. Hej så länge!





Av Malin Zand - 29 september 2010 09:42

Har haft en rätt bra natt, med hyfsad sömn. Men eftersom jag sovit så himla lite de senaste två veckorna så behöver jag komma i kapp lite på sömnfronten. Vi har en tjej som är pigg sent på kvällen/början på natten och sover som bara den på dagarna. Jag får väl göra detsamma. De senaste två nätterna har jag sovit hyfsat och igår sov jag två timmar på eftermiddagen som var hur sköna som helst.


Nu har jag ätit frukost och ska hoppa i säng igen. I eftermiddag återkommer jag med ett inlägg om hur den senaste, underbara tiden har varit sedan Freja kom till oss.

Av Malin Zand - 28 september 2010 11:34

Den 19 september, på beräknat datum, kom hon, våran älskade dotter Freja. Dagarna efter har varit omtumlande och aldeles underbara. Hon är fantastisk! Detta blir ett kortare inlägg med ett par bilder på våran älskling. Ska skriva ett längre inlägg lite senare, men det är lite mycket nu ;)

    


Av Malin Zand - 17 september 2010 09:23

Detta blir det sista inlägget på en vecka eller två. Jag går bara här hemma och väntar på att förlossningen skall sätta igång och åker ju in på måndag morgon om inget hänt innan dess. Så jag kommer inte att ha något att skriva om som är något vidare intressant.


När vi kommer hem från BB däremot. Oj, då ska jag uppdatera er och lägga in massor av bilder. Men det får bli då. Hej på ett tag!

Av Malin Zand - 16 september 2010 15:48

Fick fint besök i eftermiddag. Lotta och Ellen tog en promenad hit upp, mycket trevligt. Passade bra, då fick jag någon att fika med. Jag gjorde "Siris kaka" idag. God som vanligt. Någon kommer att bli glad när han kommer hem.


Nu är det dags för en stunds vila, lite läsning innan jag ska göra middag. Korvstroganoff och ris.

Av Malin Zand - 16 september 2010 10:57

Idag får det bli lite bak för min del. Det blev "bara" matlagning igår. Nu har jag frysen full med köttbullar... Har inte bestämt vad som skall bakas, men ska ta en titt i min bakpärm. Det kan tänkas bli Pegmans favorit, "Siriskaka", ett recept från storasyster. Och kanske någonting mer.


Har annars inget speciellt att berätta. Vi går här bara och väntar...

Av Malin Zand - 15 september 2010 10:21

Idag blir det max en tur till affären. Det är regn och rusk ute idag. Jag har för säsongen slagit på luftvärmepumpen. Detta kom ganska plötsligt tycker jag. Från att ha haft en del fönster öppna dygnet runt till att stänga och slå på värmen. Kanske är det mina graviditetshormoner som spelar ett spratt?


Jag ska ställa mig och steka en massa köttbullar snart. Alltid bra att ha i frysen. Kanske lagar jag något mer om jag orkar eller kanske jag till och med ställer mig och bakar något, vilket också lär gå åt framöver. Varmt och skönt lär det bli vid spisen och ugnen i alla fall.




Av Malin Zand - 14 september 2010 15:52

Här är en sent inlägg för dagen. Dagen började med att jag vaknade tidigt imorse, vid fem. Var vaken fram till halv sju tiden, tyckte det var onödigt att kliva upp så tidigt. Och då somnade jag om, och det var skönt må ni tro. Vaknade strax innan nio igen och gjorde mig i ordning, åt frukost  och åkte ner till centrum. För idag följde jag med Lotta och Ellen till BVC, där Ellen bla skulle få två sprutor. Det var bra att jag fick kika in och se hur det var där samt träffa de som jobbar där. Man ska ju välja BVC också nuförtiden. Det finns två att välja på här i Tyresö, och detta kommer vi att välja, trevligt ställe.


Ellen var så himla duktig. Sken som en sol hela tiden och gnällde bara till vid den andra sprutan, som gjorde ondast. Men det gick över samman med att plåstret åkte på.


Efter BVC gick vi till centrum och åt lunch och hängde där ett tag. Och nu är jag hemma. Om man nu kan längta mer efter sin lilla flicka än jag redan gör, så göra jag det för var dag som går. Men det är ju nära nu!!!

Ovido - Quiz & Flashcards